While
listening to some music in my earphones my eyes got caught in some visceral and
elegant paintings, unmistakably surreal, suggesting dystopian futures.
It’s about dreams,
sex, machines, birth. A sort of morbid imagination which mixes together metal
and flesh, organic and mechanic.
There is a real artistic value in these works and I like to watch and contemplate Giger's creativity and technique, but as soon as my eye focuses more on the whole picture than the particular I get a little bit dizzy.
All of this post-apocaliptic, post-human, post-sexuality, post-whatever-everything is quite disturbing. Atmospheres are influenced by a meandering attraction towards the machines, a sort of that mechanophilia fascination in vogue during the last century, which is having a growing number of devotees nowadays.
всегда обожал чужих
ОтветитьУдалитьтеперь знаю, что это не просто произведение ридли скота, а целая идея
"Истинная слава пришла к нему в 1977 с выходом третьей книги «Некрономикон». Особенно этот сборник постеров привлек внимание английского режиссёра Ридли Скотта. Тот пригласил Гигера для работы над концептом существ, художественным дизайном своего фильма «Чужой» и создания образа ксеноморфа. Впоследствии работа над этим фильмом принесла художнику «Оскар» в 1980 за «Лучшие визуальные эффекты». Рисунки его «монстра» послужили эскизами и для последующих 3 фильмов, и для дилогии «Чужой против Хищника», хотя в этих фильмах образ и сама сущность пришельца с кислотной кровью была кардинально изменена" (c) https://ru.wikipedia.org/wiki/
Удалитьно он сделал многое, многое другое